Jūs esate čia: Pradžia // Kelionių gidas // Kaip įveikti skrydžio baimę

Kaip įveikti skrydžio baimę

09 08 2010 | Komentuoti


Kiek kartų skrydžio metu teko pastebėti vieną ar kelis keistokai besielgiančius keleivius?

Galite galvoti, kad tai dėl įtemptų skrydžio sąlygų ar nepasitenkinimo oro linijomis, tačiau nepamirškite, kad minėti žmonės taipogi gali jausti skrydžio baimę. Ji tampa akivaizdi artėjant pakilimo laikui. Skrydžio baimę galima pastebėti iš kelių pagrindinių simptomų: išplėstų akių, suspaustų kumščiių, gausaus prakaitavimo, nekoordinuotų judesių.

skrydzio baime

Skrydžio baimė

Didesnę ar mažesnę skrydžio baimę tikriausiai jaučiame kiekvienas iš mūsų. Įlipę į lėktuvą patenkate į mažą cilindro formos vamzdį, pripildytą degaus skysčio, patikite savo gyvybę nematytam pilotui, kurį, anot žiniasklaidos pranešimų, kankina alkoholizmo problema. Kad būtų dar blogiau, esate apipilamas ankstesnių skrydžių katastrofų vaizdais.

Galvodamas apie panašius dalykus kone kiekvienas gali išsiugdyti savyje skrydžio baimę.

Ar žinote, kad skrydžio baimę, kitaip vadinamą aviafobija ar aerofobija jaučia bent vienas iš šešių suaugusiųjų? Nustatyta, kad 35 procentai visų lėktuvo įgulų, skrydžių palydovų ir pilotų taip pat kenčia nuo aukščio arba skrydžio baimės. Žmonės šį darbą dirba tam, kad galėtų prasimaitinti ir pramaitinti savo šeimą, todėl natūralu, kad kai kurie jų, skraidyti nemėgsta, tačiau galbūt neturi kito pasirinkimo. Norint nugalėti skrydžių baimę, svarbiausia tą baimę pripažinti ir ją kontroliuoti.

Kas įtakoja skrydžio baimę?

Skrydžių baimė pasižymi daugybe skirtingų komponentų, kurių didžioji dalis atsiranda dėl kitų baimių, pvz., uždaros erdvės, aukščio, keistų garsų, tvankaus oro, minios, kontrolės stokos bei terorizmo baimės.

Čia pateikiame kelis statistinius faktus, kurie galbūt padės kovoje su skrydžių baime.

Kelionė oru yra antras saugiausias masinio transportavimo būdas pasaulyje. Mažesnė tikimybė žūti ar susižaloti yra tik naudojantis eskalatoriumi arba liftu. Tikimybė, kad nelaimingas atsitikimas ore įvyks būtent jūsų skrydžio metu, lygi 1 iš milijono. Tuo tarpu tikimybė užsimušti automobilio avarijoje- 1 iš 5000. Vadinasi, pavojingiausia jūsų skrydžio dalis yra kelionė iki oro uosto.

Visi lėktuvai yra sukonstruoti taip, kad atlaikytų kur kas daugiau įtemptų situacijų nei pasireiškia įprasto skrydžio metu, įskaitant eilinę ir neįprastą turbulenciją. Tiesa, smarki audra gali sugadinti lėktuvą, tačiau būtent dėl šios priežasties skrydžiai nukreipiami kita linkme arba visai atšaukiami.

Devyniasdešimt devyni procentai turbulencijos sukeltų sužalojimų įvyksta dėl neprisegtų saugos diržų ar nukritusio bagažo.

Dešimt patarimų bijantiems skristi lėktuvu:

1. Neslėpkite savo baimės. Pasakykite apie ją darbuotojui registracijos metu, skrydžio palydovui, kuomet esate lėktuve, o atsisėdus- gretimiems bendrakeleiviams. Nėra ko drovėtis, jums reikia palaikymo, o ne dar didesnio susierzinimo, kenčiant nebyliai.

2. Laikykite turbulenciją nelygumais kelyje. Neįsitempkite ir nesipriešinkite, geriau leiskite savo kūnui svyruoti drauge su lėktuvo judesiais.

3. Registracijos metu paprašykite vietos kuo įmanoma arčiau pilotų kabinos. Turbulencija paprastai būna didesnė lėktuvo gale. Jeigu jaučiate ypatingą baimę, nebandykite jos nugalėti, pasirinkdami ilgą skrydį. Rinkitės kuo įmanoma trumpesnę kelionę kuo įmanoma didesniame lėktuve.

4. Prasiblaškykite. Pažiūrėkite filmą, net jeigu jis nėra itin įdomus, arba jau esate jį matęs. Paskaitykite knygą ar išspręskite kryžiažodį. Darykite viską, kad protas būtų užimtas, o ne apsistotų ties liguistomis mintimis.

5. Jaučiantiems skrydžio baimę užsienyje ruošiami įvairūs užsiėmimai, kurių galutinis išbandymas – tikras skrydis. Tad, jei manote, kad niekas nepadeda, pabandykite susirasti tokias kursų grupes ir galbūt lengviau nugalėsite skrydžių baimę.

6. Skrydžio metu venkite kavos ir kitų kofeino produktų, kadangi pernelyg sujaudinta proto būsena tik didina nerimą. Tačiau nepamirškite vartoti kitų skysčių, nes dehidratacija baimę gali suaktyvinti. Nervų nuraminimui kai kada rekomenduojama išgerti taurę vyno. Svarbiausia – nepadauginkit.

7. Klausykitės ramios ir atpalaiduojančios muzikos. Jūsų protas yra linkęs klajoti ir girdėti garsus, kurie paprasčiausiai neegzistuoja arba yra įprastas skrydžio triukšmas.

8. Guminės apyrankės metodas. Ant riešo užsidėkite guminę apyrankę. Kai jausite, kad jaudulys didėja, kaptelėkite apyranke odą. Skausmas sugrąžina į realybę ir atitolina mintis nuo turbulencijos.

9. Venkite kraupių detalių. Įvykus katastrofai ore, nežiūrėkite vaizdų ir transliacijų naujienų žiniasklaidoje. Svarbu būti informuotam, tačiau, kas per daug- tas nesveika.

10. Kvėpuokite giliai kuo įmanoma dažniau ir prisiminkite, kad visuomet galite pasinaudoti priešais esančiu higieniniu maišeliu.

Kaip ir širdies priepuolio metu, mirties baimė tik blogina padėtį. Tikriausias posakis „Nėra ko bijoti, išskyrus pačią baimę“ yra teisingas. Tad pripažinkite skrydžio baimę, kontroliuokite ją sveiku protu, o parašiutus palikite namuose.




Žymės: , , ,

Rašyti komentarą


Bilietai į Londoną
Skrydžiai iš Kauno
Kelionės į Turkiją
Autorinės teisės © 2010 PigiausiSkrydziai.lt. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką PigiausiSkrydziai.lt sutikimą. Draugai:Darbas Norvegijoje Anglija